reklama

Kam sa stratil Macko Uško?

Televízne stanice pre deti sa pomaličky vracajú ku klasickým rozprávkam. Veľmi pomaličky, ale predsa. Nie príliš výchovní (ale o to obľúbenejší) ajeťáci dostali s návratom na televíznu obrazovku nové mená, podobné je to aj s poľskou kreslenou rozprávkou o psíkovi, ktorého si pamätám ako Rexíka. Po vzore našich západných susedov začíname nachádzať v ponuke DVD-čiek pre deti Maťka a Kubka či dokonca Bambuľku. A  poľskí huncúti Lolek a Bolek majú aspoň svoje vlastné knižky. Ale kam sa stratil Macko Uško?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)
Macko Uško býval obľúbeným večerníčkom malých (i väčších) detí
Macko Uško býval obľúbeným večerníčkom malých (i väčších) detí 

Rozprávky o plyšových medvedíkoch, ktoré sa dajú kúpiť pre najmenšie deti, sa síce volajú Macko Uško, ale... Nie je to Macko Uško. Keď si deti večer sadajú k večerníčku, potajomky dúfam, že sa ozve hlas Michala Dočolomanského a zaspieva nám:
Dobrý večer, na dobrú noc
macko z plyšu spieva vám.
Volajú ma Macko Uško
lebo smiešne uško mám.
Huncút som a rád sa hrám...
Ale nie, moje deti asi vyrastú bez medvedíka a jeho kamarátov zajačika a prasiatka a bez ich poučných rozprávok. Nás veru rodičia nemuseli naháňať do kúpeľne umývať si pred spaním zuby. Macko Uško si na záver každej rozprávky umyl zúbky, zaspieval nám koniec pesničky:
Rýchlo do postieľok
veď už mesiac svieti.
Rozlúčte sa s mackom,
dobrú noc vám, deti...
...a my sme si hneď po skončení večerníčka tiež utekali umyť zuby a ľahnúť do postieľok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skúšala som Macka Uška nájsť tam, kde sa dá nájsť takmer všetko - na internete. Ale Macko Uško je nezvestný. Pod jeho menom sa skrýva veľa iných medvedíkov. Takmer každé dieťa má svojho Macka Uška. Mamičky podávajú inzeráty, že kúpia DVD (alebo videokazety) s rozprávkami o Mackovi Uškovi. Niekoľkí diskutéri (zrejme v mojom veku) sa tiež schovávajú za meno obľúbenej postavičky z detstva. Titulnú pesničku nájdete aj v ponuke zvonení na mobilné telefóny. Len skutočného Macka Uška nikde niet. Pomôžete mi ho nájsť?

Andy Sekanová

Andy Sekanová

Bloger 
  • Počet článkov:  167
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodená v znamení Váh... Zoznam autorových rubrík:  Bratislava *moja láska*Túlavé *topánky*Cestujeme *kade-tade*Ako živá *voda*Poviedka *na nedeľu*Moje *lásky*Takí *sme*

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu