reklama

Keď Dracula už nie je Draculom

Dôverne známy pocit - vybaliť novú knižku z darčekového papiera, prelistovať ju len tak, na zoznámenie - ahoj, ja som Andrea a Ty si moja nová kniha - a potajomky si k nej privoňať, lebo tak ako ľudia aj knihy mi musia voňať. Tak tento pocit som zažívala aj na Vianoce, keď som si z vianočného papiera vybalila pokračovanie Draculu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu
(zdroj: www.martinus.sk)

Bolo by pre mňa sklamaním, keby som pod stromček nedostala knihu. No dobre, aspoň dve knihy... Tentoraz sa mi splnili tajné želania - no až tak tajné zas neboli. Nenápadne som naznačila, že by som chcela Ostrov nekonečných lások (môjmu dobrému mužovi) a Draculu - knieža nemŕtvych (mojej dobrej mame). Asi som bola po celý rok dobrá, lebo priania sa mi splnili.

Tak toto som naozaj nečakala. Bolo pre mňa sklamaním, že som pod stromček dostala knihu. Tú knihu, ktorú som si želala. Lebo ani meno "Stoker" na obálke Draculu s podtitulom "knieža nemŕtvych" nie je zárukou, že Dracula je stále Draculom. Statočne som ju prečítala, hoci som niekedy mala chuť hodiť ju na zem a zadupať ju, tak som sa hnevala na Dacreho Stokera, pravnuka Bramovho najmladšieho brata (jedného z autorov). Nový Dracula je kniha, ktorá vás presviedča, že nič sa nestalo tak, ako to napísal Bram.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový Dracula je kniha, kde hlavní hrdinovia pôvodného románu končia ako obete niekdajšieho Tepesa narazení na kole. Kde niekdajší hrdinovia končia ako zabudnuté existencie. Kde sa z Draculu stáva dobrý chlapík a kam čert nemôže, pošle ženu - Alžbetu Bátoriovú. Nový Dracula je hrôza. Obsahom, ale aj tým, čo autori z pôvodného románu urobili.

Aj keď mám sto chutí napísať sem jedinú krátku vetu - "ľudia, nečítajte to!", nebudem vám prezrádzať obsah. Možno si ju predsa len budete chcieť prečítať a vytvoriť si vlastný názor. Ak sa vám bude chcieť, vráťte sa sem a napíšte, aké dojmy ste z knihy mali vy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja krásne viazaná kniha skončila založená v knižnici. Ostatné moje knižky tým, že ich prečítam, začínajú kolobeh svojho života v našej rodine. Posuniem manželovi, mamine, ocinovi a potom ich požičiavam priateľom. Túto nie. Lebo pôvodný Dracula je klasika, na ktorú sa asi nemalo siahať. Ani keď to urobil vzdialený príbuzný autora vraj na jeho počesť.

Pán Bram Stoker, prepáčte. Idem si prečítať Vášho Draculu. Nech sa môj draculovský svet vráti do normálnych koľají.

Andy Sekanová

Andy Sekanová

Bloger 
  • Počet článkov:  167
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodená v znamení Váh... Zoznam autorových rubrík:  Bratislava *moja láska*Túlavé *topánky*Cestujeme *kade-tade*Ako živá *voda*Poviedka *na nedeľu*Moje *lásky*Takí *sme*

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu