reklama

Rodinné športové predpoludnia

Konečne mi čas a vek mojej dcérky dovolili zúčastniť sa športového vyžitia, ktoré bolo doteraz výsadou pánskej polovice našej rodiny. Pred Vianocami si naša mladšia ratolesť začala kresliť obrázky pre Ježiška. Na každom papieri bolo čosi iné, len tri veci boli vždy tie isté – psík Bobby (rodičia päťročných slečien vedia, o čo ide), ružová kolobežka a korčule. Už od začiatku decembra domŕzala, kedy si už konečne urobíme stromček.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

- Až pred Vianocami, prečo? – bola zvedavá reakcia nás, rodičov.
- Aby mi mal kam Ježiško doniesť tie korčule! – po takejto nástojčivej odpovedi zasadla naša rodinná minirada a zhodla sa na tom, že malej treba kúpiť pod stromček korčule. Ježiško sa pochlapil, pod stromčekom bol aj Bobby aj korčule. Kolobežka ružovej farby sa odkladá na neurčito. Korčulky bolo treba vyskúšať. Prvý pokus sme absolvovali na zamrznutom jazierku na chalupe, druhý pokus bol naplánovaný na predposlednú januárovú nedeľu. Problémy začala mať mama – čiže ja. V stredu som si trochu natiahla lýtkový sval, čo zvyšok rodiny považoval len za výhovorku, nuž som sa kurírovala, aby som bola v nedeľu fit. Deň D sme využívali ako výchovný prostriedok (- Keď sa budete hádať, nepôjdeme sa korčuľovať. Keď si neupracete izbu, nepôjdeme na ľad,- a podobne). Až deň D nastal. Na radosť ratolestí a obavy nežnejšej časti rodičovstva. Tak sme vykorčuľovali (to nie je celkom presné – vykorčuľovali len chlapi) na ľadovú plochu. Malá hneď spadla a s úsmevom na tvári zas vstala a zas spadla a zas vstala a takto sa pomaličky učila korčuľovať. Do výšky som vyrástla, keď som počula jednu maminu, tiež sa trápiacu so svojou ratolesťou: - Vidíš, ako to ide tomu dievčatku?
Vytúžená prestávka prišla s čistením ľadu. Rolba je zaujímavým divadlom nielen pre deti. Zábava pokračovala na oveľa klzkejšom ľade :).
Napokon to dopadlo tak, že prvým odpadlíkom som bola ja. Pri krúžení po klzisku po zmene smeru som sa natiahla, aká som dlhá a aj široká a zistila som, že ten lýtkový sval nebol až taký vykurírovaný, ako som si myslela. Druhý odpadol náš prvorodený. Predznačovali to jeho požiadavky typu – ja som smädný, ja chcem hot-dog a kedy už pôjdeme. Manžel sa len usmieval – už to poznal. Len malá bola odolná voči akýmkoľvek príznakom únavy. Zlomil ju brat, keď ju uhovoril na hot-dog.
Prvé rodinné korčuľovanie dopadlo dobre. Veľa telesnej aktivity sme nevyvinuli, ale bola to zábava. Trochu ma bolelo pozadie (ale za to som si mohla sama) a mala som miernu svalovicu. Tatina sme tiež riadne zmorili, deti sú naše perpetuum mobile, naozaj nezničiteľné. My sme víkendové dopoludnia zaradili (tak, ako to odporúča letáčik na „verejku“) medzi svoje pravidelné pohybové aktivity. Maminy a dcérky už nepadajú, synovia sa neťahajú na hot-dogy a mimo ľadovej plochy sme len vtedy, keď ju čistí rolba.

Andy Sekanová

Andy Sekanová

Bloger 
  • Počet článkov:  167
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodená v znamení Váh... Zoznam autorových rubrík:  Bratislava *moja láska*Túlavé *topánky*Cestujeme *kade-tade*Ako živá *voda*Poviedka *na nedeľu*Moje *lásky*Takí *sme*

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu