reklama

Perpetuum mobile alebo Konečne mám po dovolenke

Tohtoročná jar bola náročná pre mňa i pre mojich blízkych, preto i letná dovolenka bola očakávanejšia ako obvykle. Odmenu vo forme vytúženej dovolenky sme rozdelili na dve časti - veď všetkého treba s mierou. Júlovú časť sme si užili pri mori, augustovú na našom krásnom Slovensku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Predkolo na Liptove, kam treba ísť vyzdvihnúť ratolesti k manželovým rodičom, sme si spestrili malým výletom. Aby sme náhodou deťúrence neukrátili o nejaké zážitky... Prosiecka dolina z diaľky nevyzerá až tak náročne. No je dôkazom toho, ako zdanie niekedy klame. Stres mám najmä z toho, že naša ani nie šesťročná slečna visiac na skale na reťaziach ukazuje, aké vie robiť nádherné žuvačkové bubliny. Z Liptova sa presúvame na chalupu na Gemeri, kde začína skutočný oddych. Vraj...

Obrázok blogu

Ja som bola celá bez seba od strachu a oni mi veselo pózovali...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé dni dovolenky si, ako každý rok, vychutnávame vzájomnú prítomnosť - ja, manžel, deti i starí rodičia. S deťmi plánujeme, čo všetko chceme toto leto vidieť, aby fotografie z dovolenky nezobrazovali len čľapkanie sa v krikľavomodrom detskom bazéne (ako posledných asi päť rokov...)

Po pár dňoch sladkého ničnerobenia si začíname liezť na nervy. Deti sa takmer bez prestávky hádajú - o miesto na pieskovisku, o to, kto komu zahrabal jamu, kto s ockom pripraví ohník na opekanie, kto bude rozdávať cukríky... Keď by sa náhodou nenašiel žiaden iný dôvod, príde na rad známe "mami, on sa na mňa pozerá..." Nervozita sa prenáša aj na rodičov, treba vymyslieť nejaké riešenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nachádzame recept. Zorganizujeme si s deťmi výlet. Cieľ: unaviť deti. Dve jaskyne a kaštieľ s parkom by mali stačiť. Stačili. Na to, aby unavili rodičov. Deti majú energie na rozdávanie.

Obrázok blogu

Ak ste niekedy boli v Betliari, určite máte v albume podobné foto

V ďalšie dni sa proti nám obrátilo i počasie. Denne niekoľkokrát spŕchne, takže čas trávime v obmedzenom priestore chalupy. Našťastie je dosť veľká na to, aby sme mohli deti rozsadiť, keď vypukne hádka o žltú farbičku. Užívame si polhodinové božské ticho...

Nervozita sa opäť stupňuje, čakáme na trošku lepšie počasie. Keď nastane vytúžený, takmer bezoblačný deň, vychystáme sa na ďalší, náročnejší výlet - výstup na Muránsky hrad. Sme voči našim malým trýzniteľom ústretoví a volíme jednoduchšiu trasu. Moju výzvu "deti, dávajte si pozor, aby ste sa nepotkli" (chodníček bol dosť úzky a svah strmý) podčiarknem tým, že vzápätí sa potknem ja... Aby to nebolo zas až také jednoduché, dvakrát zablúdime. Našťastie ja, mama-panikárka, zatiaľ nič netuším o možných medvedích obyvateľoch tunajšieho lesa. Námaha bola odmenená nádherným výhľadom, únava, čo prišla na deti, bola len veľmi krátkodobého charakteru. Zrejme sa nám podarilo vyrobiť 2 kusy perpetuum mobile:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Cieľ našej cesty

Obrázok blogu

Už sme hore, únava stále neprichádza (aspoň na deti nie...)

Koniec dovolenky priniesol rozlúčku s ratolesťami. Deti ostávajú dočasne na starosť starým rodičom. Aj keď som sa vyhrážala, že ich skotúľam dole kopcom ("ale mami, tu žiaden kopec nie je..."), je mi akosi clivo. Cestou domov sme akýsi nesvoji. V aute je príliš ticho, nepomáha ani nahlas pustený Robbie...

Už sa teším na budúci rok - ako si užijeme ďalšiu rodinnú dovolenku:)

Andy Sekanová

Andy Sekanová

Bloger 
  • Počet článkov:  167
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodená v znamení Váh... Zoznam autorových rubrík:  Bratislava *moja láska*Túlavé *topánky*Cestujeme *kade-tade*Ako živá *voda*Poviedka *na nedeľu*Moje *lásky*Takí *sme*

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu