reklama

Stať sa mamou alebo Nádej zomiera posledná

Som matka dvoch detí.  Všetky moje rovesníčky ešte študovali, keď ja som behala po sídlisku s kočíkom, zháňala lacnejšie pampersky a čítala babské recepty ako si udržať mlieko. Nikdy som to neoľutovala, veď koniec-koncov, školu si môžem urobiť i neskôr a kariéra hádam tiež pár rokov počká... Občas som rozmýšľala nad tým, aké mám vlastne šťastie, hoci rodinka s neposednými deťmi v dvadsiatke nebola mojou tajnou túžbou. Dnes viem, že by som nemenila za nič na svete. A je mi smutno, keď vidím mladé ženy, ktoré túžia po dieťatku, ale príroda k nim nie je taká štedrá, ako bola ku mne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (110)

Mám jednu úžasnú priateľku. Poznáme sa už celú večnosť a vždy mi bola oporou, i keď sa nachádzala stovky kilometrov odo mňa. Verím, že aj ja jej. Roky sa starala o cudzie deti ako au-pair, dokonca s jednou rodinou udržuje priateľské vzťahy doteraz. Ľúbi moje deti ako vlastné a tie ľúbia ju. Vydávala sa o hodnú chvíľku neskôr ako ja. Manželstvo ju urobilo šťastnou, no nie až tak, ako si predstavovala. Niekoľkoročné úsilie mať dieťatko vychádzalo navnivoč. Neviem sa vcítiť do pocitov ženy, ktorá sa márne snaží otehotnieť. No bolo mi nanič z mojej bezmocnosti, keď som ju videla, ako sa trápi. Navonok sa zdalo byť všetko v poriadku. Menej chápaví príbuzní ju dokonca obviňovali, že je karieristka a deti vôbec mať nechce. Viem si predstaviť ten pocit, keď sa jej každú chvíľku niekto vypytoval, kedy už bude mať dieťa. Spoloční známi sa to pýtali i mňa. O čo horšie sa jej muselo vyhýbavo odpovedať na netaktnú otázku ako mne?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mrzí ma, že som pri nej nemohla byť, keď mesiac čo mesiac zisťovala, že opäť nič... Keď preplakala mnoho nocí nad svojou bezmocnosťou. Keď sa všetkým naokolo rodili bábätká a ona zažívala pocit najväčšej nespravodlivosti. Keď musela podstúpiť nepríjemné procedúry, ktoré jej aj tak nepomohli. A že som jej nemohla byť oporou vždy, keď to potrebovala. Lebo tu milovaný človek po boku nestačí. Trápi sa totiž úplne rovnako. Ale som hrdá na to, že som bola medzi prvými, čo sa dozvedeli, že sa to nakoniec podarilo. Že čakajú bábätko. Po prvom cykle umelého oplodnenia. Toho, čo niekto, kto nemá ani tušenia o mnohoročných bezsenných nociach, odsudzuje rovnako ako antikoncepciu a umelé prerušenie tehotenstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teším sa naň ako na vlastné...

Andy Sekanová

Andy Sekanová

Bloger 
  • Počet článkov:  167
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodená v znamení Váh... Zoznam autorových rubrík:  Bratislava *moja láska*Túlavé *topánky*Cestujeme *kade-tade*Ako živá *voda*Poviedka *na nedeľu*Moje *lásky*Takí *sme*

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu