reklama

Počkám si na "No počkaj!"

Mám rada tie chvíle, keď s niekým, kto je mojím (takmer) rovesníkom, spomíname. V takých chvílach mám pocit, že som od mala vyrastala s mojou najlepšou priateľkou, hoci som ju spoznala až na strednej škole. Alebo s manželom, s ktorým som sa zoznámila už takmer dospelá. Spomíname na miesta, ktoré mali pre nás, deti, osobitné čaro a dnes už možno ani neexistujú. Alebo sú dnes úplne tuctovými. Na spoločné zážitky, na spoločné obľúbené filmy či seriály, o ktorých mám pocit, že zmizli z povrchu zemského.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)
Obrázok blogu
(zdroj: war-board.net)

Takým je aj ruský (vtedy sovietsky) dnes už kultový seriál No, počkaj! Komické "naháňačkové" príbehy, kedy malý zajačik napáli zlého vlka a občas im sekunduje neobratný hroch boli také populárne, že bez problémov mohli konkurovať podobnej dvojici zo západného sveta - Tomovi a Jerrymu. Oproti Tomovi a Jerrymu sú vlk a zajac Viačeslava Kotenočkina a Sergeja Rusakova takmer deti - na budúci rok oslávia okrúhlych 40 rokov. A pre ich skalných fanúšikov Viačeslavov syn Andrej pripravil skvelé prekvapenie - pred dvoma rokmi nakrútil devätnásť nových príbehov obľúbenej dvojky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Andrej Kotenočkin to mal omnoho jednoduchšie ako jeho otec. Aj do kresleného seriálu zasahovala cenzúra. V. Kotenočkin chcel v seriáli použiť hudbu Vladimira Vysockeho, no "vďaka" cenzúre mohol motív jeho piesne použiť len v scéne, keď sa vlk po lane šplhal k zajacovi, polievajúcemu kvietky. Cenzori asi nemali hudobný sluch, takže si malú lesť autora vôbec nevšimli... Táto scénka je veľmi známa, no moja top trojka z "No počkaja" (ako sme to so sestrou volali) je kombajnová naháňačka poľom, keď zajac urobí z vlka balík s obilím, diel na stavbe, keď vlk ani nemôže na záver epizódy zakričať svoje "No počkaj, zajac!", len kokce "No no no po po počkaj..." Úplne najradšej som mala diel, v ktorom sa vlk a zajac naháňali na štadióne. Tam im sekundoval aj hroch - hral ruskú hru gorodky. Dnes už ani neviem, koľkokrát mu tie kocky vlk rozdupal. Ktoré ste mali najradšej vy?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dvojica v čase svojej najväčšej slávy rozpútala rovnakú hystériu ako dnes ktorákoľvek iná známa rozprávka. Vlka a zajaca sme nosili na tričkách, ich obrázky sme si lepili na steny. A kto by v detstve nehral digitálnu hru, takzvanú vajcovku, v ktorej bolo úlohou vlka (hráča) nazbierať čo najviac vajíčok? Ja som kvôli nej zmeškala školskú vedomostnú súťaž malých pionierov:-)

Obrázok v perexe: http://www.aukcie.sk/
Zdroj niektorých informácií: denník Pravda

Andy Sekanová

Andy Sekanová

Bloger 
  • Počet článkov:  167
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodená v znamení Váh... Zoznam autorových rubrík:  Bratislava *moja láska*Túlavé *topánky*Cestujeme *kade-tade*Ako živá *voda*Poviedka *na nedeľu*Moje *lásky*Takí *sme*

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu